ייפוי כוח מתמשך: עמדת האפוטרופוס הכללי לגבי תיק השקעות  (אוגוסט 16, 2021)

ייפוי כוח מתמשך הינו תחום משפטי חדש יחסית. אם טרם הספקתם להכיר את הנושא או רוצים לרענן את הזכרון, אנו מזמינים אתכם לקרוא את המאמר מהו יפוי כח מתמשך?

טיפול בתיק השקעות במסגרת ייפוי כח מתמשך
או השקעת כספי הממנה בידי מיופה הכוח

כאשר ייפוי כח מתמשך מופעל, מיופה הכח מתבקש לטפל בהיבטים רבים בחיי הממנה הוא האדם שמינה אותו וייפה את כוחו. מיופה הכח צריך לקבל החלטות בנושאי בריאות, דיור, הוצאות שוטפות וכיוצ"ב. כמו כן, מיופה הכח צריך לטפל בהשקעות הפיננסיות, בעיקר אם מדובר בסכומים משמעותיים.

במסגרת החוק והתקנות בנושא ייפוי כח מתמשך, לא צוין באופן מפורש כיצד לטפל בנושא ההשקעות הפיננסיות. מסיבה זו, האפוטרופוס הכללי הוציא נייר עמדה ראשון שעסק בכך בנובמבר 2020. בנוסף, ב-25 ליולי 2021 פורסם נייר עמדה מתוקן.

ראשית חשוב לציין, כי נייר עמדה אינו חוק או תקנה. כלומר, בעת פנייה לבית המשפט, יתכן וייעתרו לבקשתכם לפעול באופן שונה מהמפורט בנייר העמדה ועמדת האפוטרופוס הכללי המפורטת בנייר לא תתקבל. על מנת להיערך נכון לבאות, מומלץ לפנות לעו"ד שמתמחה בנושא ייפוי כח מתמשך הן בעת החתימה עליו וגם לאחר שהוא הופעל.

נייר עמדה של האפוטרופוס הכללי (25.7.2021)

לפניכם עץ החלטה המסכם את התהליך המתואר בנייר העמדה המתוקן של האפוטרופוס הכללי.

נדגיש כי אין להסתמך על פוסט זה בבואכם לקבל החלטות ו/או לבצע שינויים בייפוי הכוח המתמשך. כחלק מהשירות והרצון להנגיש מידע, פרטנו עבורכם את עץ ההחלטה למיטב הבנתנו. עם זאת, איננו עורכי דין או מומחים לתחום משפטי זה. לכן, חשוב מאוד לקבל ייעוץ משפטי מסודר ממומחה בתחום זה, בטרם תבצעו כל פעולה.

אם תרצו נשמח להמליץ לכם על עורכי דין בתחום. בנוסף, אנו מספקים שני שירותי ייעוץ השקעות בנוגע לייפוי כח מתמשך:

  1. ייעוץ השקעות טרום עריכת יפוי כח מתמשך
  2. ייעוץ השקעות לאחר הפעלת יפוי כח מתמשך

במסגרת השירות נוכל לספק עבורכם את ניסוח הבקשה לאישור כללי מבית המשפט המתייחסת לכללי ההשקעה, דרכיה או מסלולי ההשקעה, כך שלא יידרש אישור נוסף של בית המשפט לשינויים בתיק כל עוד הם במסגרת האישור שכבר שניתן.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן